■ Правила чтения — ■
1. Буквосочетания ау, еу в безударном положении читаются как звук [i], например:
Monday ['mAndi] понедельник money ['тлш] деньги
2. Буквосочетание ear чи+ается как дифтонг [is], например:
near [пэ] близкий, близко
3. Буква а перед буквосочетаниями st, sk читается как звук [а-], например:
to last [ta Maist] продолжаться to ask [tu '»sk] спрашивать
УПРАЖНЕНИЯ НА ПЕРВИЧНОЕ ЗАКРЕПЛЕНИЕ ГРАММАТИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА
I. Раскройте скобки, употребляй личные местоимения в объектном падеже, (f 35, стр. 552)
1. These are very good exercises. Do (they) at home, please. 2. This engineer works with (I). I know (he) well.
3. Write these words out in your exercise-book, please, and learn (they). 4. Read this letter and translate (it) into English, please. 5. I know this girl. She works with (we).
II. Заполните пропуски необходимыми no смыслу личными, местоиме ниями в объектном падеже.
1. Take this book and read ... at home, please. 2. Is he going to speak to ... about his new work? 3. These are very good exercise-books. Where do you get •••? 4. My sister knows English well. I often do my homework with •••
5. Read these words and learn ... well. 6. I don’t know ... . What’s his name?
III. Отработайте чтение следующих иредложеиий, обращай внима ние на выделенные слова. (§§ 36, 37, стр. 552—554)
1. “'Does your 'son _/read much?”|
“_/Yes,J he 'reads a~^lot.~"j
“_/No,| he ""Vdoesn’t read _^much.| He 'reads f very •^little.”!
2. “'Do you 'do fmuch^/homework?’’!
“_/Yes,| we 'do a f lot of ^homework j 'every'%day.’’|
3. “'How 'many 'English words do you know?”|
“'Not verytmany.’1
104