УПРАЖНЕНИЯ НА РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ УСТНОЙ РЕЧИ
I. Составьте ситуации, используя данные слова и словосочетания.
1. My Friend Works Hard at the Office
to receive, to discuss, to answer, a lot of articles, to finish work
2. / Like Walking
a long way from, to walk (to), to go for a walk, in the evening
3.1‘m Going to Stay at Home over the Week-end
in the morning, in the afternoon, to go for a walk, to take out, together
4. My Son Reads a Lot
to like reading, to take books from, to learn (from books), to do well, to return (to give back)
II. Ояншите свой рабочий день (рабочяй день сиоего товарища, жены, сестры).
III. Спросите своего товарища о его рабочем дне, исиольэуя активную лексику урока и следующие вопросительные слова:
when, where, what, who, which of, how, how well, how often, how long
IV. а) Сяроснте вашего товарища, что было задано на сегодня (иа завтра, иа послезавтра), поблагодарите за ответ, выслушайте его ответ на вашу благодарность. (См. рамки и урокам I, 2, 3, стр. 84, 92, 102).
Образец: “What’s the homework for tomorrow?” “Exercise four, page seventeen.”
“Thank you.”
"Not at all. (It’s nothing at all.)”.
б) Проведите такой же диалог, спросив, как перевести на англий ский язык некоторые нз слов урока 3.