маю, вы легко найдете наш дом, и, если вы поедете на метро, через 10 минут вы будете здесь. 11. Когда он окончит школу, он будет работать на нашем заводе.
12. Где она будет работать, когда окончит университет?
13. Вы пойдете с нами погулять? — К сожалению, я не могу, мне придется закончить эту работу сегодня. 14. Я вам позвоню, как только поправлюсь.
VII. Отработайте чтение следующих предложений, обратите внима* иие на выделенные придаточные определительные предложения.
1. 'That’s f all / 'wanted to ~\see (there 'is to ~}see).l
2. 'This is f all he ~\told me about i/.|
3. I 'did f all I ■'vcou/d.l
4. 'That’s f all I ~\knom about it.\
5. 'Is 'that 'all he could Jtell you about it?{
6. 'That 'isn’t f all I'm going to "%do.|
VIII. Поставьте вопросы к придаточным предложениям. (§ 56, стр. 586)
1. She’s read the book which I advised her to take.
2. The man you want to speak to is coming back tomor
row. 3. The place where I was born is a big city now.
4. I came to Moscow the day my friend left for Lenin grad. 5. This is the house my friend lives in. 6. This is the student you wanted to speak to. 7. I well remember the time when I went to school. 8. I couldn’t come because / didn’t feel well. 9. I’m going to work at a school after I graduate. 10. I’ll read the paper while you're away.
IX. Закончите предложения, дополнив их:
а) придаточными определительными предложеннями:
1. Here is the student who...
2. Here are the students who...
3. Is this the book which...?
4. Are these the books which...?
5. Do you know the student whose...?
6. Is this the school you...?
7. Meet the man who...
8. Do you remember the time when...?
9. I shan’t forget the place where...
б) придаточными предложениями времени:
1. What will you do when...
2. What did you do before...