|
(о wait (for) to be in a hurry
to make breakfast (dinner, sup per) to say good-bye to wish
to wish... a pleasant journey happy |
by heart wonderful
to go sightseeing to see the sights a place of interest a palace
a monument (to)
That's a pity (it’s a pity) |
(See Vocabulary for Lesson Thirteen, p. 465) ————- Правяло чтения 1 - ........
Буквосочетанне oa читается как дифтонг [ои], например: coat (kout] пальто
УПРАЖНЕНИЯ НА ПЕРВИЧНОЕ ЗАКРЕПЛЕНИЕ ГРАММА ТИ ЧЕС КОГО МА ТЕР И АЛ А
I. Определите, какие из указанных глаголов квляютск объектными и какие необъектными, подчеркните объектные глаголы и дайте после каждого из них дополнение. (| 65, стр. 599).
to go, to take, to find, to lie, to stop, to swim, to come, to speak, to show, to look at, to live, to discuss, to stand, to spend, to miss, to stay, to listen to, to ski, to use, to chan ge, to recognize, to skate, to hear, to build, to examine, to leave
II. Отработайте чтение следующих предложений, обращая внимание на форму страдательного залога. Выучите предложения наизусть, переведите их иа русский язык.
1. You’re 'wanted on the "Vphone. 1 I
2. 'When was fthfs 'house^built? |
3. He was 'shown the 'way to the "^Ministry. |
4. 'Who was the 'book written by? |
5. A 'new 'library will fsoon be ~\bullt here. |
6. I’ve 'just been ~\toId about it. |
7. The 'doctor’s been ^sent for. |
8. The 'work must be 'done at "^once. |
9. I 'don’t Mike to be ^talked about. |
III. Поставьте следующие предложения в прошедшем и будущем вре мени, изменив соответственно обстоятельства времени.
I. Our students are given a lot of homework to do every day. 2. What kind of books are discussed in class? 3. Com
8* 227
1
phone = telephone