его окликать, и ои продолжал свой путь (продолжал идти)...
VIII. Составьте по 3 предложения на каждый образец.
1. We had finished our work by six yesterday.
2. He had finished his work before I got there.
3. I couldn’t recognize him because I hadn’t seen him since we went to school together.
4. As soon as the children had had breakfast, they went to school.
ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ
I. Прочитайте вслух текст урока, предварительно отработав чтенж следующих слов.
[i-l [е] [л] [о] [и]
immediately headache accompany operate tooth police pretend struggle cost toothache
[ia] [еэ]
clear care
serious careful
II. Прочитайте вслух следующие слова.
fame, fact, far, fare; tube, blunt, burn, cure; mete, fence, term, here; file, spill, stir, fire; throne, fox, storm, ore; type, rythm, Byrd, tyre
III. Переведите следующие слова иа русский язык и определите, к какой части речи они принадлежат и с помощью каких суф фиксов и префиксов оии образованы. Назовите два-три слова, образованных с помощью тех же аффиксов.
incidental reminder misname idealism
patience Japanese noisy breakage
importance impolite explanation truthful
saving accompaniment truthfulness truthfully
meaningless unspeakable idealist active
IV. Составьте 15 вопросов к тексту, яспользуи активную лексику урока.
V. В каких ситуациях следующие слова употреблены в тексте:
to try, to remind, politely, to tell you the truth, to be grateful, to make out
VI. Ответьте на вопросы, используя активную аексику урока.
а) 1. Which of you has been to a doctor recently? Why did you have to go?
2. Did anyone accompany you or did you go alone?
326