much." (И мои друзья тоже.) 9. “I’ve never heard you sing before.” (И ваш брат тоже.)
VI. Заполните пропуски выражениями, соответствующими русским сочетаниям слов и я (он, вы, они и т. д.) тоже.
1. I’m dying of hunger ... . 2. We’re very grateful to
you ... 3. My brother can’t draw____4. We’ll be meeting in
the hall at half past six .... 5. My father always gives me good advice ... . 6. You didn’t tell me of the meeting ... .
7. My sister’s son has made good progress in his English lately ... .8. We’ll soon join them ... .9. I’m not at all upset .... 10. They enjoyed themselves very much ... . 11. We didn’t enjoy ourselves at all ... . 12. The young artist has just finished painting a new picture ....
VII. Составьте no 5 предложений на каждый из данных в упражне нии V образцов.
|
I. Прочитайте вслух текст урока, предварительно отработав произио* ношение следующих слов:
ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ |
|
|
[Э:] [OU]
re'hearsal role
curtain both
circle |
II. Прочитайте вслух диалог, предварительно отработав чтение сле дующих сочетаний слов:
It’s a 'pity
'Let’s 'go It’s 'difficult
'There’s the 'box-office
III. Прочитайте вслух следующие слова:
cheap, count, patch, chalky, palm, rabbit, penny, total, mission, awake, combine, egg, snuff, trace, mice, sale, wed, cave, shave, cent, stamp, thing, shift, gyps, prize, wrong, wreck, float, vain, squeeze, feeling, tact
IV. Определите, каким образом и от каких основ образованы следую щие слова, к каким частям речи они относятся, и переведите их на русский язык.
favourite successfully unsuccessful producer
undoubtedly management manager production
369