IV. Определите, посредством каких суффиксов образованы следующие существительные, переведите их на русский язык и иазовите 2-3 существительных, образованных с помощью этих же суф фиксов.
adventure impression championship appearance
emptiness publisher impressionism competition
greeting marriage presence impressionist
V. Определите, посредством каких суффиксов образованы следующие прилагательные, переведите их иа русский язык и назовите 2-3 прилагательных, образованных с помощью втнх же суффиксов.
dangerous needless Vietnamese historic
readable productive graceful stormy
terrible practical present favourite
VI. Переведите иа русский язык следующие сочетания слов и опре делите используемые средства словообразования.
a shortened dress a hardly-recognizable ex-
an easily-hardened metal an inattentive listener an unbelievable score
tract
holder
a deeply-impressed audience a wrongly-scored goal
VII. Составьте IS вопросоп к тексту, употребляя активные слова урока.
VIII. Расскажите, в какой ситуации следующие слова уяотреблеиы
в тексте.
to go in for sports, to be out of practice, downstairs, to lead the way, to raise, to catch hold of, to take no notice of
IX. Ответьте на вопросы, используя активную лексику урока.
a) 1. What interesting books have been published lately?
2. Which of them made the best impression on you?
b) 1. Which of you is good at sports and games?
2. What kind of sports or games do you go in for?
3. Have you made progress lately?
4. Are you supposed to take part in competitions or matches?
c) 1. Who is the best athlete in your college?
2. What kind of sports does he go in for?
3. Is he in good form now or is he out of practice?
4. Is he popular with his friends?
5. Do you usually go to the stadium to shout for him?
d) 1. Which football (hockey, volley-ball) team is your
favourite?
415